Netto-ostopäivät 23.-26.9. Ilmainen toimitus yli 200 euron verkkokauppatilauksiin. Netto-ostopäivät 23.-26.9. Ilmainen toimitus yli 200 euron verkkokauppatilauksiin.

Tutkimus: Värisilmällä Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

Tutkimus: Värisilmällä Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

Värisilmään kohdistuvat asiakasodotukset lunastettiin koronan aiheuttaman paineen keskellä.

Kaupan liitto julkisti marraskuussa Asiakastyytyväisyys palveluihin Suomessa 2020 -tutkimuksen. Värisilmällä on jo toisena vuotena peräkkäin rautakaupan alan tyytyväisimmät asiakkaat.

Tutkimuksen taustalla on selvittää kuluttajapalveluiden kilpailukykyä, elinvoimaa ja kehittymistä, sillä yksityiset palvelut työllistävät noin puolet kansantalouden työllisistä. On ensiarvoisen tärkeää pitää yllä kuluttajaymmärrystä, jotta toimintaa voidaan kehittää.

Korona toi oman paineensa rautakaupan alan kivijalkaliikkeille, kun kysyntä aiheutti ajoittain alan liikkeissä varastovajetta yltyvän remontointikuumeen kasvaessa. Värisilmä piti silti pintansa haastavienkin aikojen puitteissa.

Tutkimuksen mukaan Värisilmän tuote- ja palvelukokonaisuus vastaavat asiakkaiden tarpeita parhaiten kaikista alan toimijoista. Suomen parhaan palvelun tarjoaminen on visiomme mukainen tavoite ja siinä olemme siis todistetusti onnistuneet jälleen kerran.

Värisilmän asiakastyytyväisyys ylsi 75,1 prosenttiin, kun se alalla keskimäärin oli 71,7. Palvelukokemus oli Värisilmässä jopa 79,5 prosenttia.

”Suomen parhaan palvelun tarjoaminen on visiomme mukainen tavoite ja siinä olemme onnistuneet nyt jo toistamiseen”, Väritukun toimitusjohtaja Jani Karotie toteaa.

Henkilökohtaista asiantuntijapalvelua

Värisilmää suositellaan lähipiirissä ja some-yhteisössä mieluiten koko toimialalta. Haluammekin viestinnässämme korostaa, että meiltä saa Suomen parasta palvelua. Tämän rohkean lupauksen olemme valmiit lunastamaan joka päivä. 

Asiantuntijapalvelumme ovat meille merkittävä palvelukokonaisuus. Palvelemme erinomaisesti kokonaisvaltaisena remontoinnin ja sisustamisen asiantuntijana. Tarjoamme sekä palvelun, että tuotteet saman katon alta. 

Paikalliset Värisilmä-yrittäjät tuntevat parhaiten oman alueensa ihmiset ja heidän tarpeensa ja pystyvät tarjoamaan heille laadukkaita ja yksilöllisiä sisustusratkaisuja. Vaikka digitaaliset palvelumme kehittyvät koko ajan, kohtaamiset kivijalassa ovat edelleen asiakaspalvelumme sydän.

Myös asiakkaiden lojaalius ja suositteluhalukkuus ovat Värisilmällä alan keskiarvoja paremmat. 

Ihmiset eivät päästä koteihinsa ketä tahansa. Meidän täytyy kyetä vakuuttamaan asiakas, että hoidamme heidän asiansa sydämellä ja ammattitaidolla, jotta voitamme heidän luottamuksensa. Viimeistään kun asiakas palaa meille uudelleen tai suosittelee meitä omille tuttavilleen, tiedämme, että olemme onnistuneet luomaan heihin merkityksellisen tunnesiteen.


Lisätietoja:
Väritukku Oy
Jani Karotie, toimitusjohtaja
jani.karotie@varisilma.fi, puh. 050 389 3674

Asiakastyytyväisyysindeksi on toteutettu osana Kaupan liiton ja Aalto-yliopiston työelämäprofessori Lasse Mitrosen välistä tutkimusyhteistyötä. Kantar TNS on koonnut Asiakastyytyväisyysindeksiä varten otoksen 5035 mannersuomalaisesta. Kukin vastaaja on arvioinut 2–3 palveluyritystä, ja aineisto koostuu 12 884 asiakasarviosta. 
Ks. tarkemmat tiedot: www.kauppa.fi.